Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
b. methodiek
>
ahmas
>
b. methode
>
2.1.2.2.1.2 procesanalyse
Content
B. Methodiek
A. Methodenleer
B. Methode
Inleiding methode
1. Algemeen pragmatisch model
1.1. Toelichting APM
1.1.1. Anamnese
1.1.1.1. Gerichte anamnese
1.1.1.2 Hulpvraag verhelderen
1.1.1.3 Algemene anamnese
1.1.2 Soorten diagnoses
1.1.3 Klinisch-diagnostisch redeneren
1.1.4 Indicatiechecklist
1.1.5 Aanvullend onderzoek
1.1.6 Diverse zoekstrategieen
1.2 Stappenplan APM
1.2.1 Kennismaking
1.2.1.1 Persoon tot persoon
1.2.1.1.1 Sociale introductie
1.2.1.2 Reden komst
1.2.1.3 Gespreksdoel
1.2.1.4 Gespreksagenda
1.2.2 Diagnostiek
1.2.3 Indicatiestelling
1.2.4 Informed consent
1.2.5 Oplossing
1.2.5.1 Oplossingsproces
1.2.6 Evaluatie
1.3 Filosofie APM
1.3.1 Discriminerend vermogen
1.3.2 ZEBRA
1.3.3 Diversiteit & Maatwerk
1.3.4 Empowerment
1.3.5 Ordening
2. Systemische werkvormen
2.1 DTM
2.1.1 Toelichting DTM
2.1.1.1 Pascal Godsbewijs
2.1.1.2 Uitgangspunt
2.1.1.3 Samen beslissen
2.1.1.4 Ondersteuning
2.1.2 Stappenplan DTM
2.1.2.1 Opdekken
2.1.2.2 Functionaliteit
2.1.2.2.1 Analyses
2.1.2.2.1.1 Incidenten
2.1.2.2.1.2 Procesanalyse
2.1.2.2.1.3 Risico
2.1.2.2.1.4 Stakeholders
2.1.2.2.2 Besluiten
2.1.2.2.3 Benchmarken
2.1.2.2.4 Brainstormen
2.1.2.2.5 Instructie
2.1.2.2.6 Procesinrichting
2.1.2.2.7 Voorlichting
2.1.2.3 Resultaten
2.1.2.4 Ontwikkeling
2.1.3 Filosofie DTM
2.2 Design Thinking
2.2.1 Toelichting DT
2.2.2 Stappenplan DT
2.2.2.1 Archeologie
2.2.2.2 Paradox
2.2.2.3 Stakeholders
2.2.2.4 Scenario's in stappen
2.2.3 Filosofie DT
2.2.3.1 Bricolage
2.2.3.2 Speelsheid
2.2.3.2.1 Speelveld
2.2.3.3 Visualisatie
2.2.3.3.1 Hulpmiddel
2.2.3.4 Multi-level
2.2.3.5 Stakeholders
2.2.3.6 TEAM
2.3 Directieve psycho-educatie
2.3.1 Toelichting DPE
2.3.1.1. Grotere plaatje
2.3.1.2 Rationale
2.3.1.3 Contra-indicaties
2.3.1.4 Reflectie
2.3.1.5 Casus
2.3.1.5.1 Introductie
2.3.1.5.2 Oorzaak & Gevolg
2.3.1.5.3 Klachten
2.3.1.5.4 Kennismaking
2.3.1.5.5 Reactie
2.3.1.5.6 Dilemma
2.3.1.5.7 Balanceren
2.3.1.5.8 Huiswerk
2.3.1.5.9 Slot
2.3.1.6 Achtergronden PT
2.3.2 Stappenplan DPE
2.3.2.1 Kennismaken
2.3.2.2 Stoom afblazen
2.3.2.3 Ambivalentie
2.3.2.4 Positief label
2.3.2.5 Huiswerk
2.3.2.6 Altijd lukkend
2.3.2.7 Uitdagen
2.3.2.8 Succes betwijfelen
2.3.2.9 Afscheid
2.3.3 RET
2.3.3.1 Opsporen
2.3.3.4 Aan de slag
2.3.3.4 Casus verpleging
2.3.3.5 ABC-schema
2.3.3.5 Redelijke gedachten
2.3.3.6 ABCDE
2.3.4 Filosofie DPE
2.4 Doormodderen
2.4.1 Toelichting doormodderen
2.4.1.1 Omdenken
2.4.2 Stappenplan doormodderen
2.4.3 Filosofie doormodderen
2.4.3.1 Creatief denken
2.4.3.1.1 Probleem
2.5 Diversificatie kapitalen
2.5.1 Toelichting kapitalen
2.5.1.1 Innovatief kapitaal
2.5.1.2 Intellectueel kapitaal
2.5.1.3 Operationeel kapitaal
2.5.1.4 Psychologisch kapitaal
2.5.1.5 Sociaal kapitaal
2.5.1.6 Cultureel kapitaal
2.5.1.7 Oogsten
2.6 LEAN-principes
2.7 Projecten
3. Sociaal-wetenschappelijke vaardigheden
3.1 Toepassingen sociale wetenschappen
3.1.1 Cocreatie-model
3.1.1.1 Toelichting cocreatie
3.1.1.2 Stappenplan cocreatie
3.1.1.2.1 Doelen stellen Cocreatie
3.1.1.2.2 Takenpakket correctie
3.1.1.2.3 Rollen cocreatie
3.1.1.2.4 Scenario's
3.1.1.3 Filosofie Cocreatie
3.1.2 Conferentiemodel
3.1.3 Educatiemodel
3.1.4 Psycho-educatiemodel
3.1.5 Universele factorenmodel
3.1.5.1 Relatie
3.1.5.2 Rationale
3.1.6 Programma's
3.2 Sociaal-wetenschappelijke theorieen
3.2.1. Cognitieve psychologie
3.2.1.1 Bottleneck CP
3.2.1.2 Toelichting CP
3.2.1.2.1 Beperking werkgeheugen
3.2.1.2.2 Meerslag-Leren
3.2.1.2.3 Creatief abstraheren
3.2.1.3 Praktische ondersteuning CP
3.2.2 Sociale Psychologie
3.2.2.1 Bottleneck SP
3.2.2.2 Toelichting SP
3.2.2.2.1 Interne afstemmingsvragen
3.2.2.3 Praktische ondersteuning SP
3.2.3 Emotiepsychologie
3.2.3.1 Bottleneck EP
3.2.3.2 Toelichting EP
3.2.3.2.1 Dual processing
3.2.3.2.2 Training
3.2.3.3 Praktische ondersteuning EP
3.2.4 Motivatiepsychologie
3.2.4.1 Bottleneck MP
3.2.4.2 Toelichting MP
3.2.4.3 Praktische ondersteuning MP
3.2.5 Communicatieleer
3.2.5.1 Bottleneck CL
3.2.5.2 Toelichting
3.2.5.3 Praktische ondersteuning CL
3.2.6 Veranderkunde
3.2.6.1 Bottleneck veranderkunde
3.2.6.2 Toelichting VK
3.2.6.2.1 Plek der moeite
3.2.6.2.2 Cocreatie
3.2.6.2.3 Lerende organisatie
3.2.6.2.4 Fasering
3.2.6.3 Praktische ondersteuning VK
4. Technieken
4.1 Nadenken
4.2 Observeren
C. Methodoloog
D. Ervaringsdeskundigheid
E. Studiemodules
2.1.2.2.1.2 Procesanalyse
Een proces is een keten van activiteiten of handelingen.
Meer weten? Zie
Analyses