Welkom bezoeker. [ Inloggen ] [ Tekstgrootte A A A | Weergave: Presentatie / Normaal ]
[ Portaal ] [ Sitemap ] [ Zoeken ]

AHMAS

> ahmas > b. methodiek > hoofdpagina 
  • Content
  • VETO

B. Methodiek

  • A. Methodenleer
  • B. Methode
  • C. Kwaliteitsmanager
  • D. Ervaringsdesk.
  • E. Studiemodules
  • A. Methodenleer
    • 1. Uitgangspunten
    • 1.1 Belangen
    • 1.2 Context
    • 1.2 Model.APA
    • 1.3 Cultuur
    • 1.4 Perspectieven
    • 1.5 Positie
    • 1.5.1 Subject
    • 1.5.2 Object
    • 1.6 Succescriteria
    • 1.7 Wederkerigheid
    • 1.8 Interactiviteit
    • 1.9 Randvoorwaarden
    • 2. Ordenen
    • 2.1 Begrippen
    • 2.1.1 Structuur
    • 2.1.1.2 USM
    • 2.1.1.3 Golden circle
    • 2.1.1.4 Gelaagde werkwijze
    • 2.1.1.5 Kwaliteitsstructuren
    • 2.1.2 Kwaliteiten
    • 2.1.2.1 Functionaliteit
    • 2.1.2.2 Doelmatigheid
    • 2.1.2.3 Vitaliteit
    • 2.1.2.4 Contextualiteit
    • 2.1.2.5 Moraliteit
    • 2.1.2.6 Ethiek
    • 2.1.2.7 Esthetiek
    • 2.1.2.8 Praktijk
    • 2.1.3 Kwantiteit
    • 2.1.4 Doelen
    • 2.1.5 Kaders
    • 2.1.6 Meth.posities
    • 2.1.7 Kennisdragers
    • 2.1.8 Voorwaarden
    • 2.2 Methodiek-modellen
    • 2.2.1 PDCA-cyclus
    • 2.2.2 Empirische cyclus
    • 2.2.3 Herm.spiraal
    • 2.2.4 Compl.Systeemmodel
    • 2.2.5 Multilevel designmodel
    • 2.2.5.1 Systeemniveaus Joore
    • 2.2.6 Bedrijfsv.modellen
    • 2.2.7 Mentale modellen
    • 2.3 Theorieen
    • 2.3.4 Interactietheorie
    • 2.4 Paradigma's
    • 2.5 Wereldorientaties
    • 3. Levensloop
    • 3.2 Soc.wet.theorieen
    • 4. Historie
    • 5. Contrasten
    • 6. Bronnen
    • 7. Meth. MCG
    • 7. Pragm.verhelderen
    • Inleiding
  • B. Methode
    • 1. APA
    • 1.1 Denkwijze APA
    • 1.2 Modelleringswijze APA
    • 1.3 Werkwijze APA
    • 1.3.1 Kennismaking V
    • 1.3.1.1 Persoon tot persoon
    • 1.3.1.1.1 Sociale introductie
    • 1.3.1.2 Reden komst
    • 1.3.1.3 Gespreksdoel
    • 1.3.1.4 Gespreksagenda
    • 1.3.2 Verklaringsmodel V
    • 1.3.3 Plan van aanpak V
    • 1.3.4 Informed consent V
    • 1.3.5 Oplossing
    • 1.3.6 Evaluatie V
    • 1.3.7 Diagnose-receptmodel
    • 1.3.7.1 Anamnese E T
    • 1.3.7.1.1 Gericht E T
    • 1.3.7.1.2 Verhelderen E T
    • 1.3.7.1.3 Alg.anamnese E T
    • 1.3.7.2 Soorten diagnoses
    • 1.3.7.3 Diagn.redeneren
    • 1.3.7.4 Indicatiechecklist
    • 1.3.7.5 Aanv.onderzoek
    • 1.3.7.6 Zoekstrategieen
    • 1.4. Beheerwijze APA
    • 2. SA
    • 2.1 Denkwijze SA
    • 2.1.1.1 Chunken
    • 2.2 Modelleringswijze SA
    • 2.3 Werkwijze SA
    • 2.3.1 Werkvormen SA
    • 2.3.1.1 Design thinking
    • 2.3.1.1.1 Empathisch begrip
    • 2.3.1.1.2 Probleemdefinitie
    • 2.3.1.1.3 Ideeen creeren
    • 2.3.1.1.4 Prototypes
    • 2.3.1.1.5 Testen
    • 2.3.1.1.6 Denkstrategieen
    • 2.3.1.2 Bricoleren
    • 2.3.1.2.1 Waarom-vraag
    • 2.3.1.2.2 Locale visie
    • 2.3.1.2.3 Focus op proces
    • 2.3.1.2.4 Kapitalen
    • 2.3.1.2.4.1 Psych.kapitaal
    • 2.3.1.2.4.2 Sociaal kapitaal
    • 2.3.1.2.4.3 Cultureel kapitaal
    • 2.3.1.2.4.4 Oper.kapitaal
    • 2.3.1.2.4.5 Intel.kapitaal
    • 2.3.1.2.4.6 Innov.kap.
    • 2.3.1.2.4.7 Creatief kapitaal
    • 2.3.1.2.5 Diverse contexten
    • 2.3.1.2.6 Emergentie
    • 2.3.1.3 Ontw.werkvormen
    • 2.3.1.3.1 Co-creatie
    • 2.3.1.3.1.1 Doelen CC
    • 2.3.1.3.1.2 Constructief
    • 2.3.1.3.1.2 Taken CC
    • 2.3.1.3.1.3 Groei
    • 2.3.1.3.1.3 Rollen CC
    • 2.3.1.3.1.4 Scenario's CC
    • 2.3.1.3.1.4 Synergie
    • 2.3.1.3.1.5 Hogere doel
    • 2.3.1.3.2 Conferentie
    • 2.3.1.3.2.1 Groepsopdrachten
    • 2.3.1.3.2.1.1 Werkkader
    • 2.3.1.3.2.2 Rollen
    • 2.3.1.3.2.2.1 Moderator
    • 2.3.1.3.2.2.2 Metaforisch
    • 2.3.1.3.2.2.3 Opdrachtgever
    • 2.3.1.3.2.2.4 Organisator
    • 2.3.1.3.2.2.5 Beslissers
    • 2.3.1.3.2.3 Sociaal scenario
    • 2.3.1.3.3 Waard.onderz.
    • 2.3.1.3.4 Veranderman.
    • 2.3.1.3.5 Universele factoren
    • 2.3.1.3.5.1 Relatie
    • 2.3.1.3.5.2 Rationale
    • 2.3.1.3.6 Psycho-educatie
    • 2.3.1.3.6.1 Grotere plaatje
    • 2.3.1.3.6.2 Rationale
    • 2.3.1.3.6.3 Bijwerkingen
    • 2.3.1.3.6.4 Reflectie
    • 2.3.1.3.6.5 Casus
    • 2.3.1.3.6.5.1 Introductie
    • 2.3.1.3.6.5.2 Oorzaak
    • 2.3.1.3.6.5.3 Klachten
    • 2.3.1.3.6.5.4 Kennismaking
    • 2.3.1.3.6.5.5 Reactie
    • 2.3.1.3.6.5.6 Dilemma
    • 2.3.1.3.6.5.7 Balanceren
    • 2.3.1.3.6.5.8 Huiswerk
    • 2.3.1.3.6.5.9 Slot
    • 2.3.1.3.6.6 Stappenplan PE
    • 2.3.1.3.6.6.1 Kennismaken
    • 2.3.1.3.6.6.2 Stoom afblazen
    • 2.3.1.3.6.6.3 Ambivalentie
    • 2.3.1.3.6.6.4 Positief label
    • 2.3.1.3.6.6.5 Huiswerk
    • 2.3.1.3.6.6.6 Altijd lukkend
    • 2.3.1.3.6.6.7 Uitdagen
    • 2.3.1.3.6.6.8 Afscheid
    • 2.3.1.3.6.6.9 RET uzelf
    • 2.3.1.3.6.6.9.1 Opsporen
    • 2.3.1.3.6.6.9.2 Irrationeel
    • 2.3.1.3.6.6.9.4 Aan de slag
    • 2.3.1.3.6.6.9.4 Casus V
    • 2.3.1.3.6.6.9.5 ABC-schema
    • 2.3.1.3.6.6.9.5 Redelijk
    • 2.3.1.3.6.6.9.6 ABCDE
    • 2.3.1.3.6.7 Psych.trauma
    • 2.3.1.3.7 P.versterking
    • 2.3.1.3.8 Leven lang leren
    • 2.3.1.3.9 Innoveren
    • 2.3.2 Creatieve competenties
    • 2.3.2 Metacompetenties
    • 2.3.2.1 Omdenken
    • 2.3.3 Brein-technieken
    • 2.3.3.1 Brainstormen
    • 2.3.3.2 Brain-netting
    • 2.3.3.3 Brainwriting
    • 2.3.3.4 Braindrawing
    • 2.3.3.5 Brain-walking
    • 2.4 Beheerwijze SA
    • 2.4.1 Laisser faire-act.
    • 2.4.2 Onderstroom
    • 2.4.2.1 Verhaal
    • 2.4.2.2 Richting.Vraag
    • 2.4.2.3 Patroon
    • 2.4.2.4 Verandering
    • 2.4.2.5 Visueel CMO
    • 2.5.4.2.1 Beleid & Bestuur
    • 2.5.4.2.1.1 Missie & Visie
    • 2.5.4.2.1.2 Geheel-Delen
    • 2.5.4.2.1.3 Cultuur
    • 2.5.4.2.2 Management
    • 2.5.4.2.2.2 Roadmaps
    • 2.5.4.2.2.3 Analyses
    • 2.5.4.2.2.3.1 Bow tie-A.
    • 2.5.4.2.2.3.2 StakeholderA.
    • 2.5.4.2.2.3.3 SWOT-A.
    • 2.5.4.2.2.3.4 Incidenten A.
    • 2.5.4.2.2.4 Programma's
    • 2.5.4.2.3 Dyn.teamwerk
    • 2.5.4.2.3.1 Rol en positie
    • 2.5.4.2.3.2 Selectie
    • 2.5.4.2.3.3 Ontwikkeling
    • 3. EA
    • 3.1 Denkwijze EA
    • 3.2 Modelleringswijze EA
    • 3.3 Werkwijze EA
    • 3.3.1 Werkvormen
    • 3.3.1.1 Cogn.psychologie
    • 3.3.1.1.1 Bottleneck CP
    • 3.3.1.1.2 Toelichting CP
    • 3.3.1.1.2.1 Werkgeheugen
    • 3.3.1.1.2.2 Meerslag-Leren
    • 3.3.1.1.2.3 Crea.abstraheren
    • 3.3.1.1.3 Ondersteuning CP
    • 3.3.1.2 Sociale Psychologie
    • 3.3.1.2.1 Bottleneck SP
    • 3.3.1.2.2 Toelichting SP
    • 3.3.1.2.2.1 Int.afstemming
    • 3.3.1.2.3 Ondersteuning SP
    • 3.3.1.3 Emotiepsychologie
    • 3.3.1.3.1 Bottleneck EP
    • 3.3.1.3.2 Toelichting EP
    • 3.3.1.3.2.1 Dual processing
    • 3.3.1.3.2.2 Training
    • 3.3.1.3.3 Ondersteuning EP
    • 3.3.1.4 Motivatiepsychologie
    • 3.3.1.4.1 Bottleneck MP
    • 3.3.1.4.2 Toelichting MP
    • 3.3.1.4.3 Ondersteuning MP
    • 3.3.1.5 Communicatieleer
    • 3.3.1.5.1 Bottleneck CL
    • 3.3.1.5.2 Toelichting
    • 3.3.1.5.3 Ondersteuning CL
    • 3.3.1.6 Veranderkunde
    • 3.3.1.6.1 Bottleneck VK
    • 3.3.1.6.2 Toelichting VK
    • 3.3.1.6.2.1 Plek der moeite
    • 3.3.1.6.2.2 Theorie U
    • 3.3.1.6.2.3 Lerende org.
    • 3.3.1.6.2.4 Fasering
    • 3.3.1.6.3 Ondersteuning VK
    • 3.3.2 Prof.rollen
    • 3.4 Beheerwijze EA
    • 3.5 Ondersteuningswijze EA
    • 4. DTM ter ondersteuning
    • 4.1 Denkwijze DTM
    • 4.1.1 Belang besluitv.
    • 4.1.1 Belang gez.heid
    • 4.1.3 Belang visualiseren
    • 4.1.3.1 Begripsvermogen
    • 4.1.3.2 Blikrichtingen
    • 4.1.3.3 Instrumenten
    • 4.1.3.4 LEGO als metafoor
    • 4.1.3.5 Visuele illusies
    • 4.2 Modelleringswijze DTM
    • 4.2.1 Samen analyseren
    • 4.2.2 Samen integreren
    • 4.2.3 Multi-modelmatig
    • 4.3 Werkwijze DTM
    • 4.3.1 Werkvormen DTM
    • 4.3.1.1 Alleen beslissen
    • 4.3.1.1 Op de Tafel
    • 4.3.1.1.3 Disruptief
    • 4.3.1.2 Gez.beslissen
    • 4.3.1.2.1 Duo-beslissers
    • 4.3.1.2.2 Counseling
    • 4.3.1.2.3 Groepsbeslissen
    • 4.3.2 Competenties DTM
    • 4.3.2.1 Gatenkaas-model
    • 4.3.3 Technieken DTM
    • 4.3.3.1 Hulptechnieken
    • 4.3.3.1 Procesinrichting
    • 4.3.3.1.1 Clusteren
    • 4.3.3.1.2 Kaderen
    • 4.3.3.1.3 Hulpframes
    • 4.3.3.1.4 Schaligheid
    • 4.3.3.2 Referentiekaders
    • 4.3.3.3 Moderator
    • 4.4 Beheerwijze DTM
    • 4.4.1 Man.samenv.DTM
    • 4.4.2 Bedrijfsk.configuraties
    • 4.4.2.1 Canvas
    • 4.4.2.1.1 Wat-vraag
    • 4.4.2.1.1.1 Doel
    • 4.4.2.1.1.2 Resultaat
    • 4.4.2.1.1.3 Scope
    • 4.4.2.1.1.4 Succesfactoren
    • 4.4.2.1.1.5 Het projectdoel
    • 4.4.2.1.2 Wie-vraag
    • 4.4.2.1.3 Hoe-vraag
    • 4.4.2.1.3.1 Activiteitenbord
    • 4.4.2.1.3.2 Risico's
    • 4.4.2.1.4 Kader-vraag
    • 4.4.2.1.5 Waarmee-vraag
    • 4.4.2.1.6 Eindframe
    • 4.4.3 Beheertools
    • 4.4.3.2 Benchmarken
    • 4.4.3.3 Digi-instructie
    • 4.4.3.4 Tekst redigeren
    • 4.4.3.5 Info ordenen
    • 4.4.3.6 Taakverdeling
    • 4.5 Ondersteuning DTM (fractaal)
    • 4.5.1 Instrumentarium
    • 4.5.1.1 Instrument
    • 4.5.1.2 Programatuur
    • 4.5.1.3 Logistiek
    • 4.5.2 Speelveld
    • 4.5.2.1 Leren beslissen
    • 4.5.2.2 Casus: 2 opties
    • 4.5.2.3 Ratio.besluitv.
    • 4.5.2.4 Ontw.besluitv.
    • 4.5.3 Resultaten
    • 4.5.3.1 Testimonials
    • 4.5.3.1.1 de Rooy
    • 4.5.3.1.2 Lankhorst
    • 4.5.3.1.3 de Vink
    • 4.5.3.1.4 Jaarsma
    • 4.5.3.2 Literatuurref.
    • 4.5.4 Ontwikkeling
    • 4.5.5 Animaties
    • 4.5.6 Aanmaak speelv.
    • 4.5.6.1 Omnitapps
    • 4.5.6.1.1 Ondergrond
    • 4.5.6.1.2 Info-objecten
    • 4.5.6.1.3 Invoegen info
    • 4.5.6.1.4 Game laden
    • 4.5.6.2 Utopia 2
    • 4.5.6.3 Speelveld
    • 4.5.7 Handleiding
    • Inleiding methode V E T O
    • x.1.4.1 Projecten
    • x.1.5.2 A3
    • x.2.3.1.3.3.1 Eigenaarschap DTM
    • x.2.5.2.1.4.4.2 Benchmarken
    • x.2.5.2.1.4.4.4 Ontwerpen
    • x.2.5.4.2.2.1 Projecten
    • x.2.5.5.6. Speelsheid
  • C. Kwaliteitsmanager
    • 1. Strategisch geheel
    • 1.1 Methodiek-missie
    • 1.2 Methodiek-visie
    • 1.3 Methodiek-strategie
    • 1.4 Methodiek-plannen
    • 1.5 Strategisch-methodische actie
    • 2. Niveau
    • 2.1 Expert
    • 2.2 Professional
    • 2.3 Leider
    • 2.3.1 Rolmodel
    • 2.3.2 Specialisten
    • 3. Nevenrollen
    • 4. Ken uzelve
    • 5. Domein
    • 6. Systemische aanpak
    • Inleiding kwaliteitsmanager
  • D. Ervaringsdesk.
    • 1. Mindmap
    • 1.1 Kennisintegratie & -differentiatie
    • 2. Contrasterende voorbeelden
    • 3. T.H.M.
    • 4. Anderen
    • Inleiding ervaringsdeskundigheid
  • E. Studiemodules
    • 1. Sluiproutes
    • 5. Didactische vragen
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Casus
    • Casus
    • Eindtoets
    • Eindtoets
    • Entreetoets
    • Entreetoets
    • Evaluatie
    • Evaluatie
    • Feedback aan docent
    • Feedback aan docent
    • Inleiding
    • Inleiding
    • Leerplan
    • Persoonlijk leerplan
    • Reflectie
    • Reflectie
    • Stappenplan
    • Stappenplan