Welkom bezoeker. [ Inloggen ] [ Tekstgrootte A A A | Weergave: Presentatie / Normaal ]
[ Portaal ] [ Sitemap ] [ Zoeken ]

AHMAS

> ahmas > b. methodiek > hoofdpagina 
  • Content
  • VETO

B. Methodiek

  • A. Methodenleer
  • B. Methode
  • C. Kwaliteitsmanager
  • D. Ervaringsdeskundigheid
  • E. Studiemodules
  • A. Methodenleer
    • 1. Uitgangspunten
    • 1.1 Belangen
    • 1.1.2 Empirische cyclus
    • 1.2 Context
    • 1.3 Cultuur
    • 1.4 Kaders
    • 1.5 Positie
    • 1.5.1 Subject
    • 1.5.2 Object
    • 1.6 Succescriteria
    • 1.7 Wederkerigheid
    • 1.8 Interactiviteit
    • 1.9 Randvoorwaarden
    • 2. Ordenen
    • 2.1 Begrippen
    • 2.1.1 Methodish werken
    • 2.1.2 Kwaliteiten
    • 2.1.2.1 Functionaliteit
    • 2.1.3 Kwantiteit
    • 2.1.4 Doelen
    • 2.1.5 Kaders
    • 2.1.6 Posities
    • 2.1.7. Meta-kennis
    • 2.1.8 Voorwaarden
    • 2.2 Methodiek-modellen
    • 2.2.1 PDCA-cyclus
    • 2.3 Theorieen
    • 2.4 Paradigma
    • 2.5 Wereldorientatie & Mensbeeld
    • 3. Levensloop
    • 3.2 Sociaal-wetenschappelijke theorieen
    • 4. Historie
    • 5. Contrasten
    • 6. Bronnen
    • Inleiding methodenleer
  • B. Methode
    • 1. Algemeen pragmatisch model
    • 1.1. Toelichting APM
    • 1.1.1. Anamnese E T
    • 1.1.1.1. Gerichte anamnese E T
    • 1.1.1.2 Hulpvraag verhelderen E T
    • 1.1.1.3 Algemene anamnese E T
    • 1.1.2 Soorten diagnoses
    • 1.1.3 Klinisch-diagnostisch redeneren
    • 1.1.4 Indicatiechecklist
    • 1.1.5 Aanvullend onderzoek
    • 1.1.6 Diverse zoekstrategieen
    • 1.2 Stappenplan APM
    • 1.2.1 Kennismaking V
    • 1.2.1.1 Persoon tot persoon
    • 1.2.1.1.1 Sociale introductie
    • 1.2.1.2 Reden komst
    • 1.2.1.3 Gespreksdoel
    • 1.2.1.4 Gespreksagenda
    • 1.2.2 Diagnostiek V
    • 1.2.3 Indicatiestelling V
    • 1.2.4 Informed consent V
    • 1.2.5 Oplossing
    • 1.2.5.1 Oplossingsproces
    • 1.2.6 Evaluatie V
    • 1.3 Filosofie APM
    • 1.3.1 Discriminerend vermogen
    • 1.3.2 ZEBRA
    • 1.3.3 Diversiteit & Maatwerk
    • 1.3.4 Empowerment
    • 1.3.5 Ordening
    • 2. Systemische werkvormen
    • 2.1 DTM
    • 2.1.1 Toelichting DTM
    • 2.1.1.1 Beslissen is alles
    • 2.1.1.2 Samen beslissen
    • 2.1.1.3 Samen ontwerpen
    • 2.1.1.4 Ondersteuning
    • 2.1.2 Stappenplan DTM
    • 2.1.2.1 Instrumentarium
    • 2.1.2.1.1 Fysieke instrument
    • 2.1.2.1.2 Programatuur
    • 2.1.2.1.3 Logistiek
    • 2.1.2.2 Speelveld
    • 2.1.2.2.1 Leren beslissen
    • 2.1.2.2.2 Casus: Twee opties
    • 2.1.2.2.3 Rationele besluitvorming
    • 2.1.2.2.3.1 Fasenmodel
    • 2.1.2.2.4 Alleen beslissen
    • 2.1.2.2.5 Gezamenlijk beslissen
    • 2.1.2.2.5.1 Twee beslissers, twee opties
    • 2.1.2.2.5.2 Referentiekaders
    • 2.1.2.2.5.3 Counseling
    • 2.1.2.2.5.4 Groepsbeslissingen
    • 2.1.2.2.5.4.1 Clusteren
    • 2.1.2.2.5.4.2 Kaderen
    • 2.1.2.2.5.4.3 Hulpframes
    • 2.1.2.2.6 Disruptief beslissen
    • 2.1.2.2.6.1 Moderator
    • 2.1.2.2.6.2 Info clusteren
    • 2.1.2.2.6.3 Hulpframes
    • 2.1.2.2.7 Configuraties
    • 2.1.2.2.7.1 Projectcanvas
    • 2.1.2.2.7.1.1 Incidenten
    • 2.1.2.2.7.1.1 Wat-vraag
    • 2.1.2.2.7.1.1.1 Doel
    • 2.1.2.2.7.1.1.2 Resultaat
    • 2.1.2.2.7.1.1.2 Wie-vraag
    • 2.1.2.2.7.1.1.2.1 Betrokkenen
    • 2.1.2.2.7.1.1.3 Scope
    • 2.1.2.2.7.1.1.4 Succesfactoren
    • 2.1.2.2.7.1.1.5 Het projectdoel
    • 2.1.2.2.7.1.3.1 Risico's
    • 2.1.2.2.7.1.4 Kader-vraag
    • 2.1.2.2.7.1.4 Stakeholders
    • 2.1.2.2.7.1.5 Waarmee-vraag
    • 2.1.2.2.7.1.6 Eindframe
    • 2.1.2.2.7.2 A3
    • 2.1.2.2.7.2.1 Missie & Visie
    • 2.1.2.2.7.2.2 AMORE-schema
    • 2.1.2.2.7.2.3 Procesinrichting
    • 2.1.2.2.7.2.4 Instructie
    • 2.1.2.2.7.2.5 Benchmarken
    • 2.1.2.2.7.3 Hoe-vraag
    • 2.1.2.2.7.3.1 Activiteitenbord
    • 2.1.2.3 Collectieve besluitvorming
    • 2.1.2.3.1 Groepsopdrachten
    • 2.1.2.3.1.1 Werkkader
    • 2.1.2.3.1.2 Constructief perspectief
    • 2.1.2.3.1.3 Groeiperspectief
    • 2.1.2.3.1.4 Synergie
    • 2.1.2.3.1.5 Hogere doel
    • 2.1.2.3.2 Rollen
    • 2.1.2.3.2.1 Moderator
    • 2.1.2.3.2.2 Metaforische rollen
    • 2.1.2.3.2.3 Opdrachtgever
    • 2.1.2.3.2.4 Organisator
    • 2.1.2.3.2.5 Beslissers
    • 2.1.2.3.3 Scenario
    • 2.1.2.4 Volwasseneneducatie
    • 2.1.2.4.1 Veiligheid
    • 2.1.2.4.2 K&V
    • 2.1.2.4.3 Methodisch werken
    • 2.1.2.5 Alternatieve scenario's
    • 2.1.2.5.1 Waarderend onderzoek
    • 2.1.2.5.1.1 Uitgangspunten
    • 2.1.2.5.2 Design Thinking
    • 2.1.2.5.3 Bricoleren
    • 2.1.2.5.5 Psycho-educatie
    • 2.1.2.5.6 Verandermanagement
    • 2.1.2.6 Resultaten
    • 2.1.2.6.1 Testimonials
    • 2.1.2.6.1.1 S de Rooy
    • 2.1.2.6.1.2 J van Lankhorst
    • 2.1.2.6.1.3 R de Vink
    • 2.1.2.6.1.4 D Jaarsma
    • 2.1.2.7 Ontwikkeling
    • 2.1.3 Filosofie DTM
    • 2.2 Design Thinking
    • 2.2.1 Toelichting DT
    • 2.2.2 Stappenplan DT
    • 2.2.2.1 Archeologie
    • 2.2.2.2 Paradox
    • 2.2.2.3 Stakeholders
    • 2.2.2.4 Scenario's in stappen
    • 2.2.3 Filosofie DT
    • 2.2.3.1 Bricolage
    • 2.2.3.2 Speelsheid
    • 2.2.3.2.1 Speelveld
    • 2.2.3.3 Visualisatie
    • 2.2.3.3.1 Hulpmiddel
    • 2.2.3.4 Multi-level
    • 2.2.3.5 Stakeholders
    • 2.2.3.6 TEAM
    • 2.3 Directieve psycho-educatie
    • 2.3.1 Toelichting DPE
    • 2.3.1.1. Grotere plaatje
    • 2.3.1.2 Rationale
    • 2.3.1.3 Contra-indicaties
    • 2.3.1.4 Reflectie
    • 2.3.1.5 Casus
    • 2.3.1.5.1 Introductie
    • 2.3.1.5.2 Oorzaak & Gevolg
    • 2.3.1.5.3 Klachten
    • 2.3.1.5.4 Kennismaking
    • 2.3.1.5.5 Reactie
    • 2.3.1.5.6 Dilemma
    • 2.3.1.5.7 Balanceren
    • 2.3.1.5.8 Huiswerk
    • 2.3.1.5.9 Slot
    • 2.3.1.6 Achtergronden PT
    • 2.3.2 Stappenplan DPE
    • 2.3.2.1 Kennismaken
    • 2.3.2.2 Stoom afblazen
    • 2.3.2.3 Ambivalentie
    • 2.3.2.4 Positief label
    • 2.3.2.5 Huiswerk
    • 2.3.2.6 Altijd lukkend
    • 2.3.2.7 Uitdagen
    • 2.3.2.8 Succes betwijfelen
    • 2.3.2.9 Afscheid
    • 2.3.3 RET
    • 2.3.3.1 Opsporen
    • 2.3.3.4 Aan de slag
    • 2.3.3.4 Casus verpleging
    • 2.3.3.5 ABC-schema
    • 2.3.3.5 Redelijke gedachten
    • 2.3.3.6 ABCDE
    • 2.3.4 Filosofie DPE
    • 2.4 Bricoleren
    • 2.4.1 Toelichting bricoleren
    • 2.4.1.1 Omdenken
    • 2.4.2 Stappenplan bricoleren
    • 2.4.3 Filosofie bricoleren
    • 2.4.3.1 Creatief denken
    • 2.4.3.1.1 Probleem
    • 2.5 Diversificatie kapitalen
    • 2.5.1 Toelichting kapitalen
    • 2.5.1.1 Innovatief kapitaal
    • 2.5.1.2 Intellectueel kapitaal
    • 2.5.1.3 Operationeel kapitaal
    • 2.5.1.4 Psychologisch kapitaal
    • 2.5.1.5 Sociaal kapitaal
    • 2.5.1.6 Cultureel kapitaal
    • 2.5.1.7 Oogsten
    • 2.6 LEAN-principes
    • 2.7 Projecten
    • 3. Sociaal-wetenschappelijke vaardigheden
    • 3.1 Toepassingen sociale wetenschappen
    • 3.1.1 Cocreatie-model
    • 3.1.1.1 Toelichting cocreatie
    • 3.1.1.2 Stappenplan cocreatie
    • 3.1.1.2.1 Doelen stellen Cocreatie
    • 3.1.1.2.2 Takenpakket correctie
    • 3.1.1.2.3 Rollen cocreatie
    • 3.1.1.2.4 Scenario's
    • 3.1.1.3 Filosofie Cocreatie
    • 3.1.2 Conferentiemodel
    • 3.1.3 Educatiemodel
    • 3.1.4 Psycho-educatiemodel
    • 3.1.5 Universele factorenmodel
    • 3.1.5.1 Relatie
    • 3.1.5.2 Rationale
    • 3.1.6 Programma's
    • 3.2 Sociaal-wetenschappelijke theorieen
    • 3.2.1. Cognitieve psychologie
    • 3.2.1.1 Bottleneck CP
    • 3.2.1.2 Toelichting CP
    • 3.2.1.2.1 Beperking werkgeheugen
    • 3.2.1.2.2 Meerslag-Leren
    • 3.2.1.2.3 Creatief abstraheren
    • 3.2.1.3 Praktische ondersteuning CP
    • 3.2.2 Sociale Psychologie
    • 3.2.2.1 Bottleneck SP
    • 3.2.2.2 Toelichting SP
    • 3.2.2.2.1 Interne afstemmingsvragen
    • 3.2.2.3 Praktische ondersteuning SP
    • 3.2.3 Emotiepsychologie
    • 3.2.3.1 Bottleneck EP
    • 3.2.3.2 Toelichting EP
    • 3.2.3.2.1 Dual processing
    • 3.2.3.2.2 Training
    • 3.2.3.3 Praktische ondersteuning EP
    • 3.2.4 Motivatiepsychologie
    • 3.2.4.1 Bottleneck MP
    • 3.2.4.2 Toelichting MP
    • 3.2.4.3 Praktische ondersteuning MP
    • 3.2.5 Communicatieleer
    • 3.2.5.1 Bottleneck CL
    • 3.2.5.2 Toelichting
    • 3.2.5.3 Praktische ondersteuning CL
    • 3.2.6 Veranderkunde
    • 3.2.6.1 Bottleneck veranderkunde
    • 3.2.6.2 Toelichting VK
    • 3.2.6.2.1 Plek der moeite
    • 3.2.6.2.2 Cocreatie
    • 3.2.6.2.3 Lerende organisatie
    • 3.2.6.2.4 Fasering
    • 3.2.6.3 Praktische ondersteuning VK
    • 4. Technieken
    • 4.1 Nadenken
    • 4.2 Observeren
    • 4.3 Genereren
    • 4.3.1 Braintechnieken
    • 4.3.1.1 Brainstormen
    • 4.3.1.1 Brainstorming
    • 4.3.1.3 Brainwriting
    • 4.3.1.4 Braindrawing
    • 4.3.1.5 Brainwalking
    • 4.3.2. Brain-netting
    • Inleiding methode V E T O
    • x Pascal Godsbewijs
  • C. Kwaliteitsmanager
    • 1. Strategisch geheel
    • 1.1 Methodiek-missie
    • 1.2 Methodiek-visie
    • 1.3 Methodiek-strategie
    • 1.4 Methodiek-plannen
    • 1.5 Strategisch-methodische actie
    • 2. Niveau
    • 3. Nevenrollen
    • 4. Eigen domein
    • Inleiding kwaliteitsmanager
  • D. Ervaringsdeskundigheid
    • 1. Mindmap
    • 2. Contrasterende voorbeelden
    • 3. T.H.M.
    • 4. Anderen
    • Inleiding ervaringsdeskundigheid
  • E. Studiemodules
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Casus
    • Casus
    • Eindtoets
    • Eindtoets
    • Entreetoets
    • Entreetoets
    • Evaluatie
    • Evaluatie
    • Feedback aan docent
    • Feedback aan docent
    • Inleiding
    • Leerplan
    • Persoonlijk leerplan
    • Reflectie
    • Reflectie
    • Stappenplan
    • Stappenplan