- A. Methodenleer
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.2 Context
- 1.2 Model.APA
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Perspectieven
- 1.5 Positie
- 1.5.1 Subject
- 1.5.2 Object
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Structuur
- 2.1.1.2 USM
- 2.1.1.3 Golden circle
- 2.1.1.4 Gelaagde werkwijze
- 2.1.1.5 Kwaliteitsstructuren
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.2.2 Doelmatigheid
- 2.1.2.3 Vitaliteit
- 2.1.2.4 Contextualiteit
- 2.1.2.5 Moraliteit
- 2.1.2.6 Ethiek
- 2.1.2.7 Esthetiek
- 2.1.2.8 Praktijk
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.4 Doelen
- 2.1.5 Kaders
- 2.1.6 Meth.posities
- 2.1.7 Kennisdragers
- 2.1.8 Voorwaarden
- 2.2 Methodiek-modellen
- 2.2.1 PDCA-cyclus
- 2.2.2 Empirische cyclus
- 2.2.3 Herm.spiraal
- 2.2.4 Compl.Systeemmodel
- 2.2.5 Multilevel designmodel
- 2.2.5.1 Systeemniveaus Joore
- 2.2.6 Bedrijfsv.modellen
- 2.2.7 Mentale modellen
- 2.3 Theorieen
- 2.3.4 Interactietheorie
- 2.4 Paradigma's
- 2.5 Wereldorientaties
- 3. Levensloop
- 3.2 Soc.wet.theorieen
- 4. Historie
- 5. Contrasten
- 6. Bronnen
- 7. Meth. MCG
- 7. Pragm.verhelderen
- Inleiding
- B. Methode
- 1. APA
- 1.1 Denkwijze APA
- 1.2 Modelleringswijze APA
- 1.3 Werkwijze APA
- 1.3.1 Kennismaking V
- 1.3.1.1 Persoon tot persoon
- 1.3.1.1.1 Sociale introductie
- 1.3.1.2 Reden komst
- 1.3.1.3 Gespreksdoel
- 1.3.1.4 Gespreksagenda
- 1.3.2 Verklaringsmodel V
- 1.3.3 Plan van aanpak V
- 1.3.4 Informed consent V
- 1.3.5 Oplossing
- 1.3.6 Evaluatie V
- 1.3.7 Diagnose-receptmodel
- 1.3.7.1 Anamnese E T
- 1.3.7.1.1 Gericht E T
- 1.3.7.1.2 Verhelderen E T
- 1.3.7.1.3 Alg.anamnese E T
- 1.3.7.2 Soorten diagnoses
- 1.3.7.3 Diagn.redeneren
- 1.3.7.4 Indicatiechecklist
- 1.3.7.5 Aanv.onderzoek
- 1.3.7.6 Zoekstrategieen
- 1.4. Beheerwijze APA
- 2. SA
- 2.1 Denkwijze SA
- 2.1.1.1 Chunken
- 2.2 Modelleringswijze SA
- 2.3 Werkwijze SA
- 2.3.1 Werkvormen SA
- 2.3.1.1 Design thinking
- 2.3.1.1.1 Empathisch begrip
- 2.3.1.1.2 Probleemdefinitie
- 2.3.1.1.3 Ideeen creeren
- 2.3.1.1.4 Prototypes
- 2.3.1.1.5 Testen
- 2.3.1.1.6 Denkstrategieen
- 2.3.1.2 Bricoleren
- 2.3.1.2.1 Waarom-vraag
- 2.3.1.2.2 Locale visie
- 2.3.1.2.3 Focus op proces
- 2.3.1.2.4 Kapitalen
- 2.3.1.2.4.1 Psych.kapitaal
- 2.3.1.2.4.2 Sociaal kapitaal
- 2.3.1.2.4.3 Cultureel kapitaal
- 2.3.1.2.4.4 Oper.kapitaal
- 2.3.1.2.4.5 Intel.kapitaal
- 2.3.1.2.4.6 Innov.kap.
- 2.3.1.2.4.7 Creatief kapitaal
- 2.3.1.2.5 Diverse contexten
- 2.3.1.2.6 Emergentie
- 2.3.1.3 Ontw.werkvormen
- 2.3.1.3.1 Co-creatie
- 2.3.1.3.1.1 Doelen CC
- 2.3.1.3.1.2 Constructief
- 2.3.1.3.1.2 Taken CC
- 2.3.1.3.1.3 Groei
- 2.3.1.3.1.3 Rollen CC
- 2.3.1.3.1.4 Scenario's CC
- 2.3.1.3.1.4 Synergie
- 2.3.1.3.1.5 Hogere doel
- 2.3.1.3.2 Conferentie
- 2.3.1.3.2.1 Groepsopdrachten
- 2.3.1.3.2.1.1 Werkkader
- 2.3.1.3.2.2 Rollen
- 2.3.1.3.2.2.1 Moderator
- 2.3.1.3.2.2.2 Metaforisch
- 2.3.1.3.2.2.3 Opdrachtgever
- 2.3.1.3.2.2.4 Organisator
- 2.3.1.3.2.2.5 Beslissers
- 2.3.1.3.2.3 Sociaal scenario
- 2.3.1.3.3 Waard.onderz.
- 2.3.1.3.4 Veranderman.
- 2.3.1.3.5 Universele factoren
- 2.3.1.3.5.1 Relatie
- 2.3.1.3.5.2 Rationale
- 2.3.1.3.6 Psycho-educatie
- 2.3.1.3.6.1 Grotere plaatje
- 2.3.1.3.6.2 Rationale
- 2.3.1.3.6.3 Bijwerkingen
- 2.3.1.3.6.4 Reflectie
- 2.3.1.3.6.5 Casus
- 2.3.1.3.6.5.1 Introductie
- 2.3.1.3.6.5.2 Oorzaak
- 2.3.1.3.6.5.3 Klachten
- 2.3.1.3.6.5.4 Kennismaking
- 2.3.1.3.6.5.5 Reactie
- 2.3.1.3.6.5.6 Dilemma
- 2.3.1.3.6.5.7 Balanceren
- 2.3.1.3.6.5.8 Huiswerk
- 2.3.1.3.6.5.9 Slot
- 2.3.1.3.6.6 Stappenplan PE
- 2.3.1.3.6.6.1 Kennismaken
- 2.3.1.3.6.6.2 Stoom afblazen
- 2.3.1.3.6.6.3 Ambivalentie
- 2.3.1.3.6.6.4 Positief label
- 2.3.1.3.6.6.5 Huiswerk
- 2.3.1.3.6.6.6 Altijd lukkend
- 2.3.1.3.6.6.7 Uitdagen
- 2.3.1.3.6.6.8 Afscheid
- 2.3.1.3.6.6.9 RET uzelf
- 2.3.1.3.6.6.9.1 Opsporen
- 2.3.1.3.6.6.9.2 Irrationeel
- 2.3.1.3.6.6.9.4 Aan de slag
- 2.3.1.3.6.6.9.4 Casus V
- 2.3.1.3.6.6.9.5 ABC-schema
- 2.3.1.3.6.6.9.5 Redelijk
- 2.3.1.3.6.6.9.6 ABCDE
- 2.3.1.3.6.7 Psych.trauma
- 2.3.1.3.7 P.versterking
- 2.3.1.3.8 Leven lang leren
- 2.3.1.3.9 Innoveren
- 2.3.2 Creatieve competenties
- 2.3.2 Metacompetenties
- 2.3.2.1 Omdenken
- 2.3.3 Brein-technieken
- 2.3.3.1 Brainstormen
- 2.3.3.2 Brain-netting
- 2.3.3.3 Brainwriting
- 2.3.3.4 Braindrawing
- 2.3.3.5 Brain-walking
- 2.4 Beheerwijze SA
- 2.4.1 Laisser faire-act.
- 2.4.2 Onderstroom
- 2.4.2.1 Verhaal
- 2.4.2.2 Richting.Vraag
- 2.4.2.3 Patroon
- 2.4.2.4 Verandering
- 2.4.2.5 Visueel CMO
- 2.5.4.2.1 Beleid & Bestuur
- 2.5.4.2.1.1 Missie & Visie
- 2.5.4.2.1.2 Geheel-Delen
- 2.5.4.2.1.3 Cultuur
- 2.5.4.2.2 Management
- 2.5.4.2.2.2 Roadmaps
- 2.5.4.2.2.3 Analyses
- 2.5.4.2.2.3.1 Bow tie-A.
- 2.5.4.2.2.3.2 StakeholderA.
- 2.5.4.2.2.3.3 SWOT-A.
- 2.5.4.2.2.3.4 Incidenten A.
- 2.5.4.2.2.4 Programma's
- 2.5.4.2.3 Dyn.teamwerk
- 2.5.4.2.3.1 Rol en positie
- 2.5.4.2.3.2 Selectie
- 2.5.4.2.3.3 Ontwikkeling
- 3. EA
- 3.1 Denkwijze EA
- 3.2 Modelleringswijze EA
- 3.3 Werkwijze EA
- 3.3.1 Werkvormen
- 3.3.1.1 Cogn.psychologie
- 3.3.1.1.1 Bottleneck CP
- 3.3.1.1.2 Toelichting CP
- 3.3.1.1.2.1 Werkgeheugen
- 3.3.1.1.2.2 Meerslag-Leren
- 3.3.1.1.2.3 Crea.abstraheren
- 3.3.1.1.3 Ondersteuning CP
- 3.3.1.2 Sociale Psychologie
- 3.3.1.2.1 Bottleneck SP
- 3.3.1.2.2 Toelichting SP
- 3.3.1.2.2.1 Int.afstemming
- 3.3.1.2.3 Ondersteuning SP
- 3.3.1.3 Emotiepsychologie
- 3.3.1.3.1 Bottleneck EP
- 3.3.1.3.2 Toelichting EP
- 3.3.1.3.2.1 Dual processing
- 3.3.1.3.2.2 Training
- 3.3.1.3.3 Ondersteuning EP
- 3.3.1.4 Motivatiepsychologie
- 3.3.1.4.1 Bottleneck MP
- 3.3.1.4.2 Toelichting MP
- 3.3.1.4.3 Ondersteuning MP
- 3.3.1.5 Communicatieleer
- 3.3.1.5.1 Bottleneck CL
- 3.3.1.5.2 Toelichting
- 3.3.1.5.3 Ondersteuning CL
- 3.3.1.6 Veranderkunde
- 3.3.1.6.1 Bottleneck VK
- 3.3.1.6.2 Toelichting VK
- 3.3.1.6.2.1 Plek der moeite
- 3.3.1.6.2.2 Theorie U
- 3.3.1.6.2.3 Lerende org.
- 3.3.1.6.2.4 Fasering
- 3.3.1.6.3 Ondersteuning VK
- 3.3.2 Prof.rollen
- 3.4 Beheerwijze EA
- 3.5 Ondersteuningswijze EA
- 4. DTM ter ondersteuning
- 4.1 Denkwijze DTM
- 4.1.1 Belang besluitv.
- 4.1.1 Belang gez.heid
- 4.1.3 Belang visualiseren
- 4.1.3.1 Begripsvermogen
- 4.1.3.2 Blikrichtingen
- 4.1.3.3 Instrumenten
- 4.1.3.4 LEGO als metafoor
- 4.1.3.5 Visuele illusies
- 4.2 Modelleringswijze DTM
- 4.2.1 Samen analyseren
- 4.2.2 Samen integreren
- 4.2.3 Multi-modelmatig
- 4.3 Werkwijze DTM
- 4.3.1 Werkvormen DTM
- 4.3.1.1 Alleen beslissen
- 4.3.1.1 Op de Tafel
- 4.3.1.1.3 Disruptief
- 4.3.1.2 Gez.beslissen
- 4.3.1.2.1 Duo-beslissers
- 4.3.1.2.2 Counseling
- 4.3.1.2.3 Groepsbeslissen
- 4.3.2 Competenties DTM
- 4.3.2.1 Gatenkaas-model
- 4.3.3 Technieken DTM
- 4.3.3.1 Hulptechnieken
- 4.3.3.1 Procesinrichting
- 4.3.3.1.1 Clusteren
- 4.3.3.1.2 Kaderen
- 4.3.3.1.3 Hulpframes
- 4.3.3.1.4 Schaligheid
- 4.3.3.2 Referentiekaders
- 4.3.3.3 Moderator
- 4.4 Beheerwijze DTM
- 4.4.1 Man.samenv.DTM
- 4.4.2 Bedrijfsk.configuraties
- 4.4.2.1 Canvas
- 4.4.2.1.1 Wat-vraag
- 4.4.2.1.1.1 Doel
- 4.4.2.1.1.2 Resultaat
- 4.4.2.1.1.3 Scope
- 4.4.2.1.1.4 Succesfactoren
- 4.4.2.1.1.5 Het projectdoel
- 4.4.2.1.2 Wie-vraag
- 4.4.2.1.3 Hoe-vraag
- 4.4.2.1.3.1 Activiteitenbord
- 4.4.2.1.3.2 Risico's
- 4.4.2.1.4 Kader-vraag
- 4.4.2.1.5 Waarmee-vraag
- 4.4.2.1.6 Eindframe
- 4.4.3 Beheertools
- 4.4.3.2 Benchmarken
- 4.4.3.3 Digi-instructie
- 4.4.3.4 Tekst redigeren
- 4.4.3.5 Info ordenen
- 4.4.3.6 Taakverdeling
- 4.5 Ondersteuning DTM (fractaal)
- 4.5.1 Instrumentarium
- 4.5.1.1 Instrument
- 4.5.1.2 Programatuur
- 4.5.1.3 Logistiek
- 4.5.2 Speelveld
- 4.5.2.1 Leren beslissen
- 4.5.2.2 Casus: 2 opties
- 4.5.2.3 Ratio.besluitv.
- 4.5.2.4 Ontw.besluitv.
- 4.5.3 Resultaten
- 4.5.3.1 Testimonials
- 4.5.3.1.1 de Rooy
- 4.5.3.1.2 Lankhorst
- 4.5.3.1.3 de Vink
- 4.5.3.1.4 Jaarsma
- 4.5.3.2 Literatuurref.
- 4.5.4 Ontwikkeling
- 4.5.5 Animaties
- 4.5.6 Aanmaak speelv.
- 4.5.6.1 Omnitapps
- 4.5.6.1.1 Ondergrond
- 4.5.6.1.2 Info-objecten
- 4.5.6.1.3 Invoegen info
- 4.5.6.1.4 Game laden
- 4.5.6.2 Utopia 2
- 4.5.6.3 Speelveld
- 4.5.7 Handleiding
- Inleiding methode V E T O
- x.1.4.1 Projecten
- x.1.5.2 A3
- x.2.3.1.3.3.1 Eigenaarschap DTM
- x.2.5.2.1.4.4.2 Benchmarken
- x.2.5.2.1.4.4.4 Ontwerpen
- x.2.5.4.2.2.1 Projecten
- x.2.5.5.6. Speelsheid
- C. Kwaliteitsmanager
- 1. Strategisch geheel
- 1.1 Methodiek-missie
- 1.2 Methodiek-visie
- 1.3 Methodiek-strategie
- 1.4 Methodiek-plannen
- 1.5 Strategisch-methodische actie
- 2. Niveau
- 2.1 Expert
- 2.2 Professional
- 2.3 Leider
- 2.3.1 Rolmodel
- 2.3.2 Specialisten
- 3. Nevenrollen
- 4. Ken uzelve
- 5. Domein
- 6. Systemische aanpak
- Inleiding kwaliteitsmanager
- D. Ervaringsdesk.
- E. Studiemodules