Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
b. methodiek
>
ahmas
>
b. methode
Content
VETO
B. Methodiek
A. Methodenleer
B. Methode
Inleiding methode
1. APA
1.1 Denkwijze APA
1.2 Modelleringswijze APA
1.3 Werkwijze APA
1.3.1 Kennismaking
1.3.1.1 Persoon tot persoon
1.3.1.1.1 Sociale introductie
1.3.1.2 Reden komst
1.3.1.3 Gespreksdoel
1.3.1.4 Gespreksagenda
1.3.2 Verklaringsmodel
1.3.3 Plan van aanpak
1.3.4 Informed consent
1.3.5 Oplossing
1.3.6 Evaluatie
1.3.7 Diagnose-receptmodel
1.3.7.1 Anamnese
1.3.7.1.1 Gericht
1.3.7.1.2 Verhelderen
1.3.7.1.3 Alg.anamnese
1.3.7.2 Soorten diagnoses
1.3.7.3 Diagn.redeneren
1.3.7.4 Indicatiechecklist
1.3.7.5 Aanv.onderzoek
1.3.7.6 Zoekstrategieen
1.4. Beheerwijze APA
2. SA
2.1 Denkwijze SA
2.1.1.1 Chunken
2.2 Modelleringswijze SA
2.3 Werkwijze SA
2.3.1 Werkvormen SA
2.3.1.1 Design thinking
2.3.1.1.1 Empathisch begrip
2.3.1.1.2 Probleemdefinitie
2.3.1.1.3 Ideeen creeren
2.3.1.1.4 Prototypes
2.3.1.1.5 Testen
2.3.1.1.6 Denkstrategieen
2.3.1.2 Bricoleren
2.3.1.2.1 Waarom-vraag
2.3.1.2.2 Locale visie
2.3.1.2.3 Focus op proces
2.3.1.2.4 Kapitalen
2.3.1.2.4.1 Psych.kapitaal
2.3.1.2.4.2 Sociaal kapitaal
2.3.1.2.4.3 Cultureel kapitaal
2.3.1.2.4.4 Oper.kapitaal
2.3.1.2.4.5 Intel.kapitaal
2.3.1.2.4.6 Innov.kap.
2.3.1.2.4.7 Creatief kapitaal
2.3.1.2.5 Diverse contexten
2.3.1.2.6 Emergentie
2.3.1.3 Ontw.werkvormen
2.3.1.3.1 Co-creatie
2.3.1.3.1.1 Doelen CC
2.3.1.3.1.2 Constructief
2.3.1.3.1.2 Taken CC
2.3.1.3.1.3 Groei
2.3.1.3.1.3 Rollen CC
2.3.1.3.1.4 Scenario's CC
2.3.1.3.1.4 Synergie
2.3.1.3.1.5 Hogere doel
2.3.1.3.2 Conferentie
2.3.1.3.2.1 Groepsopdrachten
2.3.1.3.2.1.1 Werkkader
2.3.1.3.2.2 Rollen
2.3.1.3.2.2.1 Moderator
2.3.1.3.2.2.2 Metaforisch
2.3.1.3.2.2.3 Opdrachtgever
2.3.1.3.2.2.4 Organisator
2.3.1.3.2.2.5 Beslissers
2.3.1.3.2.3 Sociaal scenario
2.3.1.3.3 Waard.onderz.
2.3.1.3.4 Veranderman.
2.3.1.3.5 Universele factoren
2.3.1.3.5.1 Relatie
2.3.1.3.5.2 Rationale
2.3.1.3.6 Psycho-educatie
2.3.1.3.6.1 Grotere plaatje
2.3.1.3.6.2 Rationale
2.3.1.3.6.3 Bijwerkingen
2.3.1.3.6.4 Reflectie
2.3.1.3.6.5 Casus
2.3.1.3.6.5.1 Introductie
2.3.1.3.6.5.2 Oorzaak
2.3.1.3.6.5.3 Klachten
2.3.1.3.6.5.4 Kennismaking
2.3.1.3.6.5.5 Reactie
2.3.1.3.6.5.6 Dilemma
2.3.1.3.6.5.7 Balanceren
2.3.1.3.6.5.8 Huiswerk
2.3.1.3.6.5.9 Slot
2.3.1.3.6.6 Stappenplan PE
2.3.1.3.6.6.1 Kennismaken
2.3.1.3.6.6.2 Stoom afblazen
2.3.1.3.6.6.3 Ambivalentie
2.3.1.3.6.6.4 Positief label
2.3.1.3.6.6.5 Huiswerk
2.3.1.3.6.6.6 Altijd lukkend
2.3.1.3.6.6.7 Uitdagen
2.3.1.3.6.6.8 Afscheid
2.3.1.3.6.6.9 RET uzelf
2.3.1.3.6.6.9.1 Opsporen
2.3.1.3.6.6.9.2 Irrationeel
2.3.1.3.6.6.9.4 Aan de slag
2.3.1.3.6.6.9.4 Casus V
2.3.1.3.6.6.9.5 ABC-schema
2.3.1.3.6.6.9.5 Redelijk
2.3.1.3.6.6.9.6 ABCDE
2.3.1.3.6.7 Psych.trauma
2.3.1.3.7 P.versterking
2.3.1.3.8 Leven lang leren
2.3.1.3.9 Innoveren
2.3.2 Creatieve competenties
2.3.2 Metacompetenties
2.3.2.1 Omdenken
2.3.3 Brein-technieken
2.3.3.1 Brainstormen
2.3.3.2 Brain-netting
2.3.3.3 Brainwriting
2.3.3.4 Braindrawing
2.3.3.5 Brain-walking
2.4 Beheerwijze SA
2.4.1 Laisser faire-act.
2.4.2 Onderstroom
2.4.2.1 Verhaal
2.4.2.2 Richting.Vraag
2.4.2.3 Patroon
2.4.2.4 Verandering
2.4.2.5 Visueel CMO
2.5.4.2.1 Beleid & Bestuur
2.5.4.2.1.1 Missie & Visie
2.5.4.2.1.2 Geheel-Delen
2.5.4.2.1.3 Cultuur
2.5.4.2.2 Management
2.5.4.2.2.2 Roadmaps
2.5.4.2.2.3 Analyses
2.5.4.2.2.3.1 Bow tie-A.
2.5.4.2.2.3.2 StakeholderA.
2.5.4.2.2.3.3 SWOT-A.
2.5.4.2.2.3.4 Incidenten A.
2.5.4.2.2.4 Programma's
2.5.4.2.3 Dyn.teamwerk
2.5.4.2.3.1 Rol en positie
2.5.4.2.3.2 Selectie
2.5.4.2.3.3 Ontwikkeling
3. EA
3.1 Denkwijze EA
3.2 Modelleringswijze EA
3.3 Werkwijze EA
3.3.1 Werkvormen
3.3.1.1 Cogn.psychologie
3.3.1.1.1 Bottleneck CP
3.3.1.1.2 Toelichting CP
3.3.1.1.2.1 Werkgeheugen
3.3.1.1.2.2 Meerslag-Leren
3.3.1.1.2.3 Crea.abstraheren
3.3.1.1.3 Ondersteuning CP
3.3.1.2 Sociale Psychologie
3.3.1.2.1 Bottleneck SP
3.3.1.2.2 Toelichting SP
3.3.1.2.2.1 Int.afstemming
3.3.1.2.3 Ondersteuning SP
3.3.1.3 Emotiepsychologie
3.3.1.3.1 Bottleneck EP
3.3.1.3.2 Toelichting EP
3.3.1.3.2.1 Dual processing
3.3.1.3.2.2 Training
3.3.1.3.3 Ondersteuning EP
3.3.1.4 Motivatiepsychologie
3.3.1.4.1 Bottleneck MP
3.3.1.4.2 Toelichting MP
3.3.1.4.3 Ondersteuning MP
3.3.1.5 Communicatieleer
3.3.1.5.1 Bottleneck CL
3.3.1.5.2 Toelichting
3.3.1.5.3 Ondersteuning CL
3.3.1.6 Veranderkunde
3.3.1.6.1 Bottleneck VK
3.3.1.6.2 Toelichting VK
3.3.1.6.2.1 Plek der moeite
3.3.1.6.2.2 Theorie U
3.3.1.6.2.3 Lerende org.
3.3.1.6.2.4 Fasering
3.3.1.6.3 Ondersteuning VK
3.3.2 Prof.rollen
3.4 Beheerwijze EA
3.5 Ondersteuningswijze EA
4. DTM ter ondersteuning
4.1 Denkwijze DTM
4.1.1 Belang besluitv.
4.1.1 Belang gez.heid
4.1.3 Belang visualiseren
4.1.3.1 Begripsvermogen
4.1.3.2 Blikrichtingen
4.1.3.3 Instrumenten
4.1.3.4 LEGO als metafoor
4.1.3.5 Visuele illusies
4.2 Modelleringswijze DTM
4.2.1 Samen analyseren
4.2.2 Samen integreren
4.2.3 Multi-modelmatig
4.3 Werkwijze DTM
4.3.1 Werkvormen DTM
4.3.1.1 Alleen beslissen
4.3.1.1 Op de Tafel
4.3.1.1.3 Disruptief
4.3.1.2 Gez.beslissen
4.3.1.2.1 Duo-beslissers
4.3.1.2.2 Counseling
4.3.1.2.3 Groepsbeslissen
4.3.2 Competenties DTM
4.3.2.1 Gatenkaas-model
4.3.3 Technieken DTM
4.3.3.1 Hulptechnieken
4.3.3.1 Procesinrichting
4.3.3.1.1 Clusteren
4.3.3.1.2 Kaderen
4.3.3.1.3 Hulpframes
4.3.3.1.4 Schaligheid
4.3.3.2 Referentiekaders
4.3.3.3 Moderator
4.4 Beheerwijze DTM
4.4.1 Man.samenv.DTM
4.4.2 Bedrijfsk.configuraties
4.4.2.1 Canvas
4.4.2.1.1 Wat-vraag
4.4.2.1.1.1 Doel
4.4.2.1.1.2 Resultaat
4.4.2.1.1.3 Scope
4.4.2.1.1.4 Succesfactoren
4.4.2.1.1.5 Het projectdoel
4.4.2.1.2 Wie-vraag
4.4.2.1.3 Hoe-vraag
4.4.2.1.3.1 Activiteitenbord
4.4.2.1.3.2 Risico's
4.4.2.1.4 Kader-vraag
4.4.2.1.5 Waarmee-vraag
4.4.2.1.6 Eindframe
4.4.3 Beheertools
4.4.3.2 Benchmarken
4.4.3.3 Digi-instructie
4.4.3.4 Tekst redigeren
4.4.3.5 Info ordenen
4.4.3.6 Taakverdeling
4.5 Ondersteuning DTM (fractaal)
4.5.1 Instrumentarium
4.5.1.1 Instrument
4.5.1.2 Programatuur
4.5.1.3 Logistiek
4.5.2 Speelveld
4.5.2.1 Leren beslissen
4.5.2.2 Casus: 2 opties
4.5.2.3 Ratio.besluitv.
4.5.2.4 Ontw.besluitv.
4.5.3 Resultaten
4.5.3.1 Testimonials
4.5.3.1.1 de Rooy
4.5.3.1.2 Lankhorst
4.5.3.1.3 de Vink
4.5.3.1.4 Jaarsma
4.5.3.2 Literatuurref.
4.5.4 Ontwikkeling
4.5.5 Animaties
4.5.6 Aanmaak speelv.
4.5.6.1 Omnitapps
4.5.6.1.1 Ondergrond
4.5.6.1.2 Info-objecten
4.5.6.1.3 Invoegen info
4.5.6.1.4 Game laden
4.5.6.2 Utopia 2
4.5.6.3 Speelveld
4.5.7 Handleiding
x.1.4.1 Projecten
x.1.5.2 A3
x.2.3.1.3.3.1 Eigenaarschap DTM
x.2.5.2.1.4.4.2 Benchmarken
x.2.5.2.1.4.4.4 Ontwerpen
x.2.5.4.2.2.1 Projecten
x.2.5.5.6. Speelsheid
C. Kwaliteitsmanager
D. Ervaringsdesk.
E. Studiemodules
VETO
Voorbeelden
Informed consent